Somatic Movement Education – Dr.Brian Siddhartha Ingle

Dr.Brian_Siddhartha_Ingle

(extracted from the website  http://www.livingsomatics.com  Dr. Brian Siddhartha Ingle is certified Somatic, Feldenkrais and Hanna somatic educator)

.

Somatic Education is a safe, gentle and common sense approach to eliminating chronic muscle pain for the long term. It is an educational process of neuromuscular re-training, a sensory motor method that teaches you to reverse the cause of most chronic muscle pain. Every day we are empowering students and clients of all ages to enjoy freedom from pain along with flexibility and ease of movement in their mind and body. This is achieved by working with a Somatic Educator privately with a hands-on Clinical Somatics session, in group movement classes or on your own with a self-practice of slow mindful movement. Our daily self-help program, of gentle exercises, gives you back the ease, comfort and flexibility you remember from childhood.

 

…oOo…

“Educazione somatica” è un percorso, una metodologia, una teoria di cambiamento, con la quale siamo in grado di incarnare la trasformazione, individualmente e collettivamente. La trasformazione incarnata è il cambiamento fondamentale che mostra nelle nostre azioni, modi di essere, in materia, e modi di percepire. È trasformazione che sostiene nel tempo. L’Educazione somatica, supporta concretamente i nostri valori e le azioni diventando allineati. Essa ci aiuta a sviluppare la profondità e la capacità di sentire noi stessi, tra di loro e la vita intorno a noi. Educazione somatica costruisce in noi la capacità di agire dalla strategia e l’empatia, e ci insegna ad essere in grado di valutare le condizioni e “ciò che è” chiaramente. È una teoria messa in pratica in grado di fornire un cambiamento che ci può portare verso una liberazione individuale e collettiva. Essa opera attraverso il corpo, ci coinvolge nel nostro pensiero, nelle emozioni, negli impegni, nella visione e nell’azione.

.

somaticyogaflowwithsiddhartha

%d bloggers like this: